تربیت با ادبی

نویسنده: مرتضی رجایی

جلد چهارم از مجموعهٔ «قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی»، «تربیت با ادبی» نام دارد که از یک مقدمه و چهار بخش تشکیل شده است. نخستین بخش کتاب، با هدف تبیین چیستی کارگاه ادبی برای خواننده نگاشته شده است. برای این منظور، پس از تعریف کارگاه و توضیح نسبت «ادبی» و «کارگاه» در اصطلاح کارگاه ادبی، گونه‌های ادبی قابل ‌آموزش در این قالب و انواع کارگاه‌های ادبی در گفتارهای دوم و سوم این بخش فهرست شده‌اند.

هدف نویسنده از نگارش بخش دوم کتاب، درک چرایی کارآمدی این قالب تربیتی از سوی خواننده است. برای دستیابی به این هدف، نخست ظرفیت‌های تربیتی اصل قالب کارگاه، فارغ از آنکه کارگاه ادبی باشد یا کارگاه هنری یا مثلاً کارگاه فنی توضیح داده شده‌اند. آنگاه در گفتار دوم این بخش، هفت ظرفیت تربیتی مهم در کارگاه ادبی معرفی شده‌اند که با تکیه بر آن‌ها، می‌توان شماری از اهداف تربیتی را متربیان محقق ساخت. گفتار سوم به بررسی چند نمونه از کارگاه‌های ادبی و تبیین ظرفیت‌های تربیتی اختصاصی آن‌ها اختصاص یافته است.

پس از آشنایی با چیستی و چرایی استفاده از قالب کارگاه ادبی در برنامه‌سازی تربیتی، مدیران و مربیان مجموعه‌های تربیتی با این سؤال مواجه می‌شوند که «چگونه یک کارگاه ادبی طراحی و اجرا کنیم؟» پاسخ به این پرسش، موضوع بخش سوم کتاب است. نویسندگان در این بخش پس از معرفی طرح‌های مختلف برگزاری کارگاه ادبی در گفتار یکم، اصول تربیتی طراحی و اجرای چنین کارگاه‌هایی را معرفی کرده‌اند. به دلیل اهمیت جایگاه مربی در تربیت، اصول تربیتی مربوط به مربی جدا شده‌اند و در گفتار سوم با عنوان «نقش مربی در کارگاه‌های ادبی» آورده شده‌اند. همچنین، شماری از آسیب‌های احتمالی این قالب و راهکارهای مواجهه با آن‌ها در گفتار چهارم این بخش گنجانده شده است.
مرتضی رجایی

ویژگی‌ها

موضوع
تربیتی
نویسنده
مرتضی رجایی
شابک
978-622-285-150-7
تعداد صفحات
238
سال انتشار
1401
نوبت چاپ جاری
اول
وزن
260
تاریخ بروز رسانی اطلاعات
1401/12/9
ناشر
شهید کاظمی

6 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:

محصولات مرتبط

شما میتونید سفارش بدید: مقدار این محصول