مردی با آرزوهای دور برد

نویسنده: فائضه غفارحدادی

روایت‌هایی از پدرموشکی ایران

«مردی با آرزوهای دوربرد» روایت‌هایی است مستند از زندگی مردی که برد آرزوهایش از برد موشک‌هایش بلندتر بود. مردی که در انتها بر قله‌های تکنولوژی موشکی قدم می‌زد و دنیا را انگشت به دهان و دشمن را عصبانی کرده بود.
بعضي‌ها فکر مي‌کردند حاج حسن آخرِ اعتماد به نفس است؛ ولی واقعيت اين بود که حاج حسن قائل به درستي سنت‌هاي الهي بود. واقعا باورشان داشت. تا می‌فتند فلان کشور فلان کارِ پيچيده و بهت‌انگيز را کرده، مي‌گفت: «خدارو شکر. پس ما بهتر از اونا می‌تونيم همون کار رو بکنيم!» گاهي که تعجب و انکارِ ‌توي صورتشان را مي‌ديد ادامه مي‌داد: «به دو دليل اين کار برا ما راحت‌تره. يکي اينکه خيالمون راحته اين کار شدنيه. دوم اينکه ما شيعه هستيم و سهميه‌ي نصرت الهي به ما تعلق مي‌گيره نه به اونا که مسلمون نيستند!»

«مردی با آرزوهای دوربرد» روایتی مستند از زندگی شهیدحسن طهرانی‌مقدم به‌قلم فائضه غفارحدادی است که برای رده سنی نوجوان نوشته شده است. غفارحدادی که پیش از این کتاب موفق «خط مقدم» را به رشته تحریر درآورده بود، این‌بار زندگی شهید طهرانی‌مقدم را به گونه-ای تازه نوشته، تا دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم با این شهید عزیز آشنا شوند. 

گزیده متن«مردی با آرزوهای دوربرد»
اين درست که سال 57 انقلاب بود و مردم درست روي پيچِ تاريخ ايستاده بودند و اگر رهايش مي‌کردند مي‌‌رفت توي دل بيگانه و معلوم نبود دوباره کي بپيچد سمت استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي. و اين هم درست که انقلاب کردن کار و زحمت و بي‌خوابي و جوان انقلابي مي‌خواهد.
ولي مگر يک جوان تک و تنهاي 19 ساله چه‌قدر مي‌خواست تأثيرگذار باشد؟ اصلا يک نفر کم و زياد چه تأثيري بر اراده‌ي مردم داشت؟ مگر انقلاب پيروز نمي‌شد اگر آن روزها حسن آقا آن تصميم انقلابي را براي زندگی‌اش نمي‌گرفت و همراه عموزاده‌هايش مي‌رفت فرانسه و کانادا؟ اهل ريسک نبود که بود. ماجراجو نبود که بود. استعداد رشک‌برانگيز و نمره‌هاي بالا و هوش سرشار نداشت که داشت. موهايِ فرفريِ بلندِ روشنفکري نداشت که داشت. شلوارِ تنگ دمپا گشاد و بلوز چهارخانه‌ي چسبان نمي‌پوشيد که مي‌پوشيد.
فائضه غفارحدادی

ویژگی‌ها

موضوع
زندگینامه شهدا
نویسنده
فائضه غفار حدادی
شابک
987-622-285-207-8
نوع جلد
نرم (شومیز)
قطع
رقعی
تعداد صفحات
84
سال انتشار
1402
نوبت چاپ جاری
چهارم
وزن
95
شناسه ملی
9191255
تاریخ بروز رسانی اطلاعات
1402/12/24
ناشر
شهید کاظمی
رتبه 
1403-05-14

دیدگاه درباره کتاب مردی با آرزوهای دورربرد

این کتاب عاااالی دست نویسنده اش درد نکند من توی 10دقیقه 9صفحه شو خوندم

رتبه 
1403-04-21

دیدگاه درباره کتاب مردی با آرزوهای دورربرد

میتونه تکمیل کننده خوبی باشه، این روزها هم کتاب مرد ابدی در سه جلد منتشر شده که مجموع کل زندگی ایشونه. اگر کسی تمایل داشته باشه که بیشتر با ایشون آشنا بشه گزینه های خوبی برای مطالعه هستند. بریده ای از کتاب : گاهی که شده بود با جماعتی از فامیل شبی را توی طبیعت باشند، برایشان آتش روشن کرده بود و مجبورشان کرده بود مثل سرخ پوست ها دور آتش گومبا گومبا کنن

رتبه 
1403-04-08

دیدگاه درباره کتاب مردی با آرزوهای دورربرد

کتاب مردی با آرزوهای دوربرد در مورد شخصیت بزرگی به نام شهید حسن طهرانی مقدم است این کتاب رو که میخوندم اولش اینجوری بودم که چرا از این کتاب اینقدر تعریف کردن؟ کتاب به اون قدر تعریفی هم که میکنن نمیخوره اما از یجایی ببعد مطالبش برای من قشنگ شد. اما خب بنظرم کم و کاستی هایی هم داره که مثلا یکیش همین خلاصه گفتن ها بود. کتاب ظرفیت بیشتر نوشتن رو داشته چرا عمیق تر ننوشتن؟ مطالب تو کتاب یجاهایی برای من عجیب بود چون تازه میشنیدم مثلا اینکه همه با هم شهید شدن خب چرا این شهادت رو توضیح نداد که چه اتفاقی میوفته که همه با هم شهید میشن؟ مطالب انگار بیشتر حالت پیام کوتاه داشت. کاش از زبان همسر، فرزند و دوست و آشنا بریده های بیشتری تو کتاب گنجانده میشد چه خوب میشد اگه ببینیم تو نگاه اطرافیان حسن چگونه مردی بود (البته یه اشاراتی بود ولی طول و تفسیر نداشت لذا من از این حیث گفتم) کتاب خلاصه ای بود در مورد پدر موشکی ایران که بودن این آدم مایه فخر و مباهات یک کشوره چرا؟ چون کشور رو به فرسنگ ها جلوتر پرتاب کرده بود. با کارهاش آینده رو نزدیک تر کرده بود. چیزایی که غیرممکن بود رو ممکن کرده بود و براش فرقی نداشت پیچیدگی اون مساله چقدره اگه باید میشد پس تلاش میکرد که بشه و میشد.

رتبه 
1403-02-06

دیدگاه درباره کتاب مردی با آرزوهای دورربرد

این کتاب عاااالی دست نویسنده اش درد نکند من توی 10دقیقه 9صفحه شو خوندم<br />

نوشتن یک دیدگاه

6 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:

محصولات مرتبط

شما میتونید سفارش بدید: مقدار این محصول