بیانات رهبر انقلاب همواره نقشه راه است و راهگشایی بسیاری از مشکلات و گره ها در تمامی ابعاد زندگی است، مطالعه نظرات و بیانات ایشان در کتاب های ارزشمند کلید و رمز عمل کردن به منویات است. ما مجموعه ای از ۸ کتاب خواندنی با موضوع بیانات رهبر انقلاب(نقشه راه) را از انتشارات شهید کاظمی برای شما در این بسته ای مطالعاتی گردآوری کرده ایم.
این مجموعه کتاب در 5 جلد، در خصوص ابعاد تربیت از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب نگاشته شده است.
اهداف تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب (به ضمیمۀ ضرورت، موضوع و مفهوم تربیت) این کتاب جلد اول از مجموعۀ «تربیت اسلامی» با عنوان «اهداف تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب» است. آنچه دغدغهمندان عرصۀ تربیت را بهسوی مطالعه، دقت، فهم، تفکر و تحقیق در دیدگاههای رهبر فرزانۀ انقلاب دربارۀ تربیت میکشاند، نگاه جامع ایشان به مسائل است؛ تحلیلی موشکافانه از نیازهای جامعۀ اسلامی و حرکت آن بهسمت تمدن نوین اسلامی.
اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی این کتاب جلد دوم از مجموعۀ «تربیت اسلامی» با عنوان «اصول، مراحل، عوامل و موانع تربیتی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب» است.
مؤثران تربیتی این اثر جلد سوم از مجموعۀ «تربیت اسلامی» با عنوان «مؤثران تربیتی از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب» است.
برنامههای تربیتی این اثر جلد چهارم از مجموعۀ «تربیت اسلامی» با عنوان «برنامههای تربیتی از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب» است.
مدیریت تشکل تربیتی این اثر جلد پنجم از مجموعۀ تربیت اسلامی با عنوان «مدیریت تشکل تربیتی از نگاه رهبر فرزانۀ انقلاب» است.
کتاب مسجد، هستۀ مقاومت، نوشتۀ محسن مشرقی، فاطمه حقیقی، بیانات رهبر معظم انقلاب دربارۀ مسجد است. این کتاب شرح مکمل بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمۀ جماعات استان تهران است که در پایان مردادماه۱۳۹۵ بهمناسبت روز جهانی مسجد ایراد گردیده است. این سخنرانی با اشاره به پیشینۀ تاریخی مسجد در صدر اسلام آغاز میشود و به نقش مسجد بهعنوان هستۀ مقاومت میپردازد. هدف از نگارش این اثر، شرح و بسط واژگانی سخنرانی رهبر معظم انقلاب و تبیین اصطلاحات مهم، جهت فهم بهتر توصیههای گرانقدر ایشان است که از طریق روش شرح مکمل انجام گرفته است. این شیوه به خواننده کمک خواهد نمود تا با نگاهی جامع و کاربردی به جایگاه امامجماعتِ تراز اسلامی بنگرد. گزیدۀ متن کتاب مسجد هسته مقاومت؛ مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است. شیوۀ کار را باید در مسجد آموخت که چهکار کنیم. اوّلاً به شما عرض بکنم حرفی که شما با مأمومین خودتان و مسجدیهای خودتان میزنید، از نطق تلویزیونی و مانند اینها بهمراتب کارآمدتر و مؤثّرتر است. بارها این را عرض کردهایم که نگاهِ چشمدرچشم و جلسۀ نزدیک که نفَس گوینده به شنونده میخورد، یک چیز دیگری است. این فقط هم در اجتماعات ما تجلّی دارد... اگر چنانچه این سلسلۀ عظیم، این تشکیلات عظیم خوب کار کند و در همهجا کار کند، تأثیراتش بر همۀ اینها فائق خواهد آمد و میتوانید شما این جوان را، این مخاطب را بهمعنای واقعی کلمه مصونیّت ببخشید و میتوانید او را در مقابل این میکروبها و این ویروسهایی که بهطور دائم دارد سرازیر میشود، بهطرف این کشور و طرف این نظام، واکسینه کنید. (بیانات در دیدار ائمۀ جماعات مساجد استان تهران، 31مرداد1395)
این کتاب برش کوتاهی از توصیههای دلنشین رهبر معظم انقلاب در مورد جهتگیری کلی رسانهها در جمهوری اسلامی ایران است. رسانه که از ابزارهای بسیار مهم و به فرموده رهبر معظم انقلاب از بمب اتم قویتر است، همواره تأثیر بسیار بالایی از روی افکار عمومی داشته و با گسترش علم و فناوریهای جدید، اشکال جدیدی از رسانه نیز منتشر شده است که میبایست از فرصتهای آن استفاده و از آسیبهای آن جلوگیری نمود. از این رو و با توجه به اهمیت ویژه این موضوع، کتاب رسانه و اصول کار رسانهای که مجموعهای زیبا، دقیق و موشکافانه در مورد رسانههای مختلف شنیداری، دیداری، نوشتاری، مجازی و... است، از بیانات رهبر معظم انقلاب از سال 1365 تا 1401 استخراج شد و در هفت فصل دستهبندی و در اختیار فرهیختگان رسانهای در حوزههای مختلف قرار داده شده است. فصل اول کتاب درباره اهمیت و جایگاه هنر و رسانه در دنیا و در جمهوری اسلامی است. فصل دوم کتاب درباره سینما و فیلم مستند و اهمیت آن، راهبردهایی برای پیشرفت آن و در نهایت توصیههایی به اهالی سینما و فیلم مستند است. در فصل سوم رسانههای نوشتاری مانند مطبوعات و نشریات از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بررسی شده است. این فصل علاوه بر اهمیت و جایگاه مطبوعات و نشریات و توصیههایی در باب نحوه کار مطبوعاتی، گفتاری تحت عنوان آزادی، انواع آزادی، شرایط آزادی و همچنین آزادی بیان از منظر رهبر انقلاب را در خود جای داده که ارزش فصل را دو چندان کرده است. فصل چهارم به دشمنشناسی رسانهای و هالیوود و نقشههای دشمنان که توسط رسانه در حال اجرا است، پرداخته شده است. این فصل نیز ابعاد مختلف دشمنشناسی رسانهای را مورد بررسی قرار داده که جای خالی آن در میان مباحث رسانهای بسیار خالی بود. در فصل پنجم صداوسیما یا همان رادیو و تلویزیون که در بخش رسانههای دیداری و شنیداری است گنجانده شده و توصیههایی به اهالی صداوسیما و رسانه ملی شده است که اغلب مردم تحت تأثیر آن هستند و میتواند نقشه راه اهالی صداوسیما باشد. فصل ششم اصول کار خبری در تلویزیون و رادیو را در خود جای داده است و آسیبشناسی کار خبری در صداوسیما به طور کامل آمده است. در نهایت فصل هفتم کتاب به فضای مجازی اختصاص داده شده که امروزه بسیار مورد توجه مردم بوده و علاوه بر منافع و فرصت هایش، به شدت نیز آسیبهای فراوانی به همراه داشته و خواهد داشت. در هر فصل سعی شده اهمیت آن رسانه از منظر رهبر انقلاب بررسی، آسیبشناسی آن رسانه مشخص و راهبردها و وظایف مربوط به آن معین گردد تا نقشه راه تمام رسانههای مطرح در جمهوری اسلامی ایران از نظر رهبر انقلاب مشخص گردد و چراغ راهی برای اهالی رسانه باشد. در نهایت در بخش ضمیمه کتاب، برخی سیاستهای کلی نظام در مورد رسانه و احکام مختلف در رابطه با آن منتشر شده است.
کتاب «کار باید تشکیلاتی باشد» مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب «سید علی خامنهای» است که از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. زندگی اجتماعی از ابتدا خلقت تا امروز سبب ایجاد انواع تشکیلات، نظامها و سازمانهای گوناگون شده است که حول محور یک یا مجموعهای از هدفها قدم برداشتهاند. کار تشکیلاتی و گروهی برای یک جامعه امری ضروری است که میتواند برنامههای راهبردی را عملی کند. در کار تشکیلاتی افراد نباید تکروی کنند زیرا فردگرایی و کمتوانی در کارهای اجتماعی و گروهی میتواند سبب سقوط یک گروه و اجتماع شود. در یک گروه همهی افراد باید نقش خود را بشناسند و برای تقویت تشکیلات خود تلاش کنند. در کتاب «کاربایدتشکیلاتی باشد» تشکیلات بهعنوان نظام، تقسیم وظایف، ارتباط و اتصال و زنجیرهیی کارکردن معرفی شده است به همین دلیل به کار بردن آن در جامعه امری ضروری و کارآمد است. به کمک تشکیلات میتوان کارها را به وظایف کوچکتر تقسیم کرد و با مدیریت آنها را پیش برد زیرا کار گروهی و جمعی، تعاون و همکاری با یکدیگر و همت بلند است. باید کودکان و نوجوانان از سن کم دربارهی کارگروهی آموزش ببینند تا در آینده در سطح جامعه بتوانند نقش مفیدی در فضای کاری و اجتماعی خود ایفا کنند. در کار تشکیلاتی افراد باید خود را عضوی از آن جمع و تشکیلات بدانند و برای تحقق اهداف آن سازمان تلاش کنند. رهبر معظم انقلاب «سید علی خامنهای» در این اثر جامع و کامل نظر اسلام دربارهی تشکیلات و اجتماع را نیز بیان کرده است. اسلام دینی است که همهچیز را جمعی میداند و افراد را به نماز جماعت، حج و ... دعوت میکند تا مردم از روح جمعی غافل نشوند. «سید علی خامنهای» در دیدار با امامجمعه، علما و روحانیون کرمان در سال 1370 دربارهی اهمیت و ضرورت کار تشکیلاتی در جامعهی روحانیون گفته است: «هر تشکلی برای روحانیون، چیز خوبی است. روحانیون بایستی دورهم باشند، همفکری کنند، اشتباهات یکدیگر را رفع کنند، کارهای یکدیگر را کامل کنند. ما مجموعهیی هستیم که کارهای همسانی در رابطه با مردم داریم. ممکن است همه، ظرفیت لازم را بهقدر کافی نداشته باشیم، اما از تجربیات و از حرفهای یکدیگر استفاده کنیم. به نظر ما، این کار بسیار خوبی است؛ و این در تشکلهای روحانی انجام میگیرد.»
بخشی از کتاب؛ من نقش فساد را در نابود کردن همهی دستاوردها، نقش بسیار خطرناکی میبینم. در هرجایی که نابسامانی وجود دارد، یکی از محتملهای بسیار بالا وجود فساد است. البته ممکن است درجایی بیتدبیری و سوء مدیریت باشد؛ اما یکی از محتملاتی که بههیچوجه قابلاغماض نیست، وجود فساد است. با فساد باید مبارزه شود. در داخل تشکیلات شهرداری با فساد مماشات نکنید: چه فسادی که مربوط به بیرون شهرداری است و میخواهد از ابزار شهرداری استفاده کند، چه فسادی که خداینکرده در درونهستهای از هستههای شهرداری رخنه کرده باشد و در آنجا بخواهد گسترش پیدا کند و فضا و محیط امنی برای خود درست کند. هرگونه مماشات با فساد و میدان دادن به آن، زیر پای خود شما را خالی و امکان ادامهی کار را برای شما دشوار خواهد کرد. نگذارید در هیچ جای شهرداری فساد رخنه کند. البته کار دشواری است. شهرداری جایی است که انسان در آن با پول، با مردم، با مراجعان و باکسانی که حاضرند برای بعضی از مقاصد خود ولخرجی کنند، مواجه میشود. اینطور جاها خیلی باید مراقب بود. اینجاست که تقوای الهی به درد میخورد. تقوا زره ای است که اگر انسان آن را پوشید، تیرهای زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت. تقوا حصن منبع انسان است. اینکه اینهمه ما را به تقوا توصیه کردهاند، به خاطر همین است. بسیاری از خطاها و انحرافاتی که مشاهده میکنید، ریشهی فکری ندارد؛ نه اینکه خیال کنید یک ایدئولوژی است که کسی را به این نحوه عمل کردن وادار میکند؛ نه، ریشهی بسیاری از اینها در نفسانیات خود انسان است. یکجا پای انسان میلغزد و جلوگیری نمیکند؛ این لغزش ادامه پیدا میکند و انسان درصدد توجیه برمیآید و برای خودش ایدئولوژی میسازد. انسان گاهی مبنای فکری درست میکند تا خطای خود را اصلاح کند. جلو خطاها و لغزشهای خود را از همهجا بگیریم و بهتر از همهجا، اول کار است و بهتر از اول کار، پیشگیری است. این، روح تقوا را در ما تقویت خواهد کرد. مبارزهی با فساد، دشمنتراش است. هرکس بخواهد با فساد مبارزه کند، یک صف طولانی دشمن جلویش به وجود میآید. این دشمنان چه کسانی هستند؟ فاسدها و لشکرهایشان: چون فاسدهای دانهدرشت، لشکرهایی هم دارند؛ اینها در مقابل میایستند و انواع کارشکنیها را میکنند. کارشکنی هم، همهاش این نیست که کسی چاقو بکشد و به کسی حمله کند. امروز از چاقو کشیدن خطرناکتر هم هست: تهمت میزنند، شایعه درست میکنند.
ولایت و انسان سازی: کتاب ولایت و انسانسازی، نوشتۀ اسماعیل فخریان، دربارۀ «ولایت و انسانسازی» در منظومۀ فکری رهبر است. جامعه مهمترین و تأثیرگذارترین گذرگاه رشد انسان است. هرقدر محیط و قوانین یک جامعه بیشتر منطبق بر فطرت آدمی باشد، به همان میزان شکوفایی استعدادهای بیپایان انسانها نیز فزونی مییابد. از این نظر که انسانها ناگزیر از زندگی جمعی و اجتماعی هستند، پس باید فضای زندگی جمعی انسانها را جوری ساخت و مدیریت کرد که بتوانند در این محیط، پلههای تکامل انسانی را طی کنند. دین بهعنوان «یگانه مرجعِ بینقص در راهنمایی بشر»، تمام لوازم، شرایط و ابزار ساخت یک جامعۀ الهی را بیان کرده است و این قوانین را در قالب «کتاب» به انبیا داده تا بیایند و جامعهای درخورِ شأن انسان بسازند. بعد از انبیا، اولیای الهی نیز متکفّل همین وظیفۀ خطیرند و مأمور به دستگیری از انسانها در قالب ایجاد یک نظام و جامعۀ اسلامی. بر اساس قاعدۀ امامت، خداوند متعال در عصر غیبتِ حضرت حجتبنالحسنالمهدی(روحیفداه) انسانها را بیراهنما و رهبر رها نکرد، بلکه ولایت خود را به فقهای عظیمالشأن اسلام اعطا کرده تا ایشان خط انبیا و امامان معصوم را ادامه دهند. در عصر غیبت، وظیفۀ ولیّفقیه، بیکموکاست، همان وظیفۀ انبیا و اولیا، یعنی ایجاد کارخانۀ انسانسازی است. این کتاب به موضوعاتی پرداخته است که به عناوین آن در چند سطر بالا اشاره شد. محتوای کتاب، همه از بیانات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای است. در این کتاب، سعی بر دقت در گزینش و چینش بیانات معظمله، براساس نگاه کلان ایشان به موضوع «ولایت و انسانسازی» بوده است. برشی از کتاب ولایت و انسان سازی حدود ولایت و حاکمیت فقیه، همان حدود فقه است. تا هرجای زندگی بشر که فقه اسلامی، یعنی احکام الهی گسترده است، ولایت و حاکمیت فقیه هم تا همانجا گسترده است. و چون میدانیم که فقه اسلامی هیچ امری از امور زندگی بشر را از حکم الهی بیرون نمیداند و همۀ مسائل سیاسی، اقتصادی، فردی و اجتماعی مشمول حکم الهی است، پس حاکمیت ولیفقیه هم شامل همۀ امور فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و نظامی و بینالمللی و همۀ چیزهایی است که در قلمرو حکم اسلامی و شرعی است.
این کتاب در دوجلد منتشر شده است. کتاب توقف ممنوع(1)، نوشتۀ اسما حیدری، دربارۀ جوانان در آینۀ بیانات مقام معظم رهبری است. باتوجهبه گستردگی موضوعات مرتبط با نسل نوجوان و جوان ایرانی، مقام معظم رهبری همواره نسبت به نسل جوان دغدغه داشته و دارند و مسائل مربوط به این بخش را با حساسیت بیشتری دنبال میکنند. این کتاب شامل سه فصل است با محتوای ویژگیهای نوجوان و جوان، انتظارات رهبری از این دو نسل، و دیدگاه رهبری دربارۀ باورها و وظایف اجتماع در مسیر باروری علمی کشور. گزیدۀ متن کتاب توقف ممنوع(1) جوانی مظهر طهارت و صفا و پاکی است؛ دشمن میخواهد او را به فساد و بیصفایی و ناپاکی در انواع مختلفش بکشاند. همچنین عدهایی را با تزریق تأملات و تفکرات غلط سیاسی، از راه صحیح منحرف کند. اوایل انقلاب، عدهای جوان در این کشور پیدا شدند و اسلحه به دست گرفتند و با دولتی انقلابی که شرق و غرب با آن مبارزه میکرد جنگیدند! دشمن در مغز این بیچارهها و طفلکها فکر غلط سیاسی تزریق کرده بود. در همین دانشگاه تهران، در سال 13۵۸ و 13۵۹، دانشجو سنگرسازی کرد و اسلحه به دست گرفت و بهسمت دولت و ملت انقلابی تیراندازی کرد. این کار با کدام مقیاس قابل فهم و باور است؟! دانشجویی که باید دربرابر دشمنان انقلاب سینه سپر کند و سپر بلای این انقلاب بشود، خودش بلایی به جان این انقلاب شد! این اصلاً قابل باور نیست؛ اما اتفاق افتاد (۱۰آبانماه13۶۸، در آستانۀ ۱۳آبان- در دیدار دانشآموزان) کتاب توقف ممنوع(2)، نوشتۀ مجموعهای از نصایح راهبردی، بر اساس نظرات مقام معظم رهبری است. حوادث اخیر در جهان، بهویژه در اروپا و آمریکا، دربارۀ اسلام و آموزههای او، و اهمیت مقام معظم رهبری نسبت به این حوادث و نوشتن دو نامۀ کارآمد و روشنگر برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی، نویسنده را بر آن داشت که مجموعهای از نصایح راهبردی و آموزههای اسلام را، بر اساس نظرات و منویات ایشان، در کتاب حاضر برای جوانان تهیه و تنظیم نماید. گزیدۀ متن توصیهام به جوانها این است: شما، همانقدری که برای علم کار میکنید، برای دل و معنویت خودتان هم کار کنید. میدان معنویت بهروی شما باز است. علم و معنویت باهم هیچ منافاتی ندارند. ...کار کردن در یک کارگاه علمی، کارگاه آموزشی، مرکز تحقیقات، فلان کلاس درس و فلان دانشگاه، هیچ منافاتی با این ندارد که انسان نمازش را اولوقت، با توجه و با احساس حضور در مقابل خداوند بهجا آورد. این دل شما را شستشو میدهد. شماها جوانید و دلهای شما نورانی است. ...این خطاب به همۀ جوانهاست و بهخصوص جوانهایی که دارند در کار علم حرکت میکنند. و خوشبختانه امروز بهمیزان زیادی همین هم هست (در دیدار با نخبگان جوان، 25شهریور1385).
کتاب زندگی بهسبک جهادی، نوشتۀ محمد تاجیکرستمی، دربارۀ بیانات رهبر انقلاب در رابطه با جهاد و زندگی جهادی است که در شش فصل به بازشناسی مجموعه بیانات ایشان در حوزههایی نظیر خانواده، دانشگاه، حوزههای علمیه و... در سالهای پس از انقلاب تا سال 1393 پرداخته است. جهاد و فرهنگ جهادی همواره در طول تاریخ، موردتوجه ویژۀ پیشوایان ادیان الهی بوده است، زیرا «یک ملت وقتی معتقد به جهاد شد، در همۀ میدانها پیشرو است.» و «اگر از عوامل معنوی و آنچه خدای متعال وعدۀ آن را به مؤمنان و مجاهدان راه حق داده است هم صرفِنظر کنیم، برحسب قوانین عادی زندگی جوامع بشری، هر جامعهای عزتش، قدرتش، آبرو و حیثیتش، هویتش، بستگی دارد به مجاهدت و تلاش. با تنبلی و تنآسایی، هیچ ملتی نمیتواند مقام شایستهای را در میان ملتهای عالم یا در تاریخ پیدا کند. آنچه ملتها را، هم در تاریخ و هم در دوران خودشان، در میان ملتهای عالم سربلند میکند، مجاهدت است.» زمانی فرد و یک ملت میتواند مجاهدت را بهمعنای حقیقی و واقعی خود انجام دهد،که شناخت درست و کاملی از مفهوم جهاد و شرایط تحقق و موانع تحقق جهاد را طبق مبانی الهی داشته باشد؛ زیرا «جهادی عمل کردن، مفهوم خاصی دارد. هرجور کاری، جهادی نیست.» گزیدۀ متن کتاب؛ آنجایی که فرهنگ جهادی نیست و فرهنگ مادی حاکم است، هر انسانی بهتنهایی خودش محور همۀ حوادث عالم است. سود را برای خود میخواهد و ضرر را از خود دفع میکند. اصل برای او این است؛ لذا تعارضها و بیاخلاقیها و بیصداقتیها و دشمنیها پیش میآید. آنجایی که حرکت و روح جهادی وجود دارد، انسان در ایمان و آرمان و خدمت به دیگران حل میشود و خود را فراموش میکند. این روحیه را باید در جامعه تقویت کرد.
معلم باید در خط مقدم باشد: کتاب معلم باید در خط مقدم باشد، نوشتۀ سعید ابوالقاضی، گلچینی است از رهنمودهای رهبری دربارۀ «ارزش و جایگاه معلمان»، «جایگاه تعلیموتربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان»، «علم و اهمیت علمآموزی»، «لزوم خودباوری به دانشآموزان»، «تعهد و تخصص»، «وجدان کاری»، «فرهنگ» و «تهاجم فرهنگی». همچنین در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری بهعنوان معلمی برتر، سند تحول آموزشوپرورش، و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزشوپرورش گنجانده شده است. این کتاب مشتمل بر بیانات معظمٌله در موضوع تعلیموتربیت است که بین سالهای 66 تا 97 ایراد شده است. گزیدۀ متن کتاب معلم باید در خط مقدم باشد من همتم این است که ارزشگذاری معلم، همان ارزشگذاری اسلامی باشد. جامعۀ ما نیاز دارد که به معلم احترام کند و معلم را تکریم کند. اگر ولیِ دانشآموز برای معلم، بهمعنای واقعی کلمه، احترام قائل شد، آن دانشآموز هم سر کلاس و بعد از کلاس نسبت به معلم همین احساس را خواهد داشت. ما این را لازم داریم. این برای شما از همۀ امتیازات مادی بالاتر است. امام بزرگوار ما حکیم بود. امام یک حکیم بهمعنای قرآنی بود. حکیم یعنی آن کسی که حقایقی را مشاهده میکند که از چشمهای دیگران مغفولٌعنه است. کلمات او ممکن است ساده بهنظر بیاید، اما هرچه میشکافید، میبینید لایهها و عمقهای بیشتری دارد. امام اینجوری بود. شما نگاه کنید به قرآن، آن جاهایی که حکمت به کار رفته است: «ذَلِکَ مِمَّا أَوْحَى إِلَیْکَ رَبُّکَ مِنَ الْحِکْمَةِ»، ببینید اینها چه است. میبینید بهحسب ظاهر، توصیههای معمولی است. همین است که ما به همدیگر دایم میگوییم، اما هرچه میشکافید، میبینید عمقش زیادتر است.
Leave a comment